Monday, June 1, 2009

BAHAYA TELEFON BIMBIT

Sekadar buat renungan kawan-kawan yang menggunakan lebih dari satu telefon bimbit.JANGAN BACA MESSAGE INI !!!!!.

Satu ujikaji radiasi telefon bimbit ke atas sebiji telur mentah telah dijlnkan.Bahan yg digunakan ialah sebiji telur dan duah buah telefon bimbit.prosedurnya, telur diletakkan ditengah dan telefon bimbit diletahkan dikedua-dua belah, kiri dan kanan.

Panggilan di antara dua telefon diaktifkan untuk tempoh masa selama lebih kurang 65 minit. hasilnya seperti berikut.
15 minit - tiada apa yg berlaku
25 minit - telur mulai panas
45 minit - telur telah panas
65 minit - telur telah masak

Kesimpulan: Radiasi drpd telefon bimbit mampu utk mengubah protein telur.Bayangkan apa yg ia mampu buat kpd protein otak apabila anda berbualdlm tempoh masa yg panjang.

Saya menginggat diri saya dan pembaca sekalian agar jangan berbual lama-lama melalui telefon bimbit.Bagaimana dengan telefon bimbit yg disimpan di pinggang? Bagaimana pula mereka yg menyimpan dua buah telefon bimbit, satu dikocek kanan dan satu dikocek kiri? (bukan apa takut masak telur tuuuu....)

8 comments:

mpmn said...

tk emzek hg telah memasukkan entri ni. jd sng kerja aku sikit. nanti aku akan mskkan dlm blog aku penawar radiasi ni. tunggu.... memang bhy sbnrnya tp org tak tahu.

emzex said...

eden buka apa,cuma nak ingatkan kawan2 yg guna 2 handfon tu saja.guna satu handfon tapi 2 simkad mcm mana pula?

Faris said...

Emzex,
Setiap teknologi ada kesan sampingannya. Jika kita tidak mengikuti perkembangan teknologi, kita akan ketinggalan. Cuma apa yang boleh dilakukan, meminimakan kesan sampingannya. Mcm handphone ni, lebih selamat guna earphone sewaktu penggunaan daripada terus lekapkan handphone tu di telinga. Amacam MPMN, betul ke dengan entri yang kau nak masukkan tu nanti?

mpmn said...

la mz ada ka org pakai satu hp tp 2 simkad. nak buat apa mcm tu. ni mesti ada muslihat.
btl juga cara kau tu faris. tp yg aku nak tulis ni lebih canggih lagi. tunggu..

emzex said...

kalu pakai earphone mkn ada masalah juga,nanti telinga jadi pekak pula.

mpmn skrg ni mmg ada ramai yg pakai 2 simkad,kalu tak takkan telefon dari china berlambak dipasaran.teknologi mereka lagi canggih,dengar kata ada tlefon yg apabila kita nak hantar message ,kita perlu cakap saja kemudian dia akan tulis message tu.canggih,canggih.

baru ni aku jumpa satu handfon ori dari nokia,ada GPS dan boleh kesan speed trap sekali.baguih la kalau dpt beli handfon mcm tu.tak la dpt saman speed trap.aku dah kena speed trap semasa pi rumah ekau dulu.

mpmn said...

speedtrap jgn byr. tak blh dakwa pya. aku dgr kalau tak kena saman ekor bawak laju2 melebihi 140km. bmw sng2 aje nak pecut.

Anonymous said...

hang tunggu hp keluaran baru. hang cakap je..tak kena bayar..

azamboy said...

aku ada 6 saman.tak tahu le tahun ni boleh renew roadtax tak